Данас настављамо са тумачењем народне књижевности, то јест песама о Марку Краљевићу. Вук је већину ових песама записао од једног човека, бившег хајдука Тешана Подруговића, који је Марка према себи описао. А Тешан је био необично висок човек ( као један и пола другог човека, како га Вук описује), крупан, јак и храбар, али се није либио да се прихвати и најтежег посла, а Вук га је затекао да сече трску у риту како би се прехранио. Песма коју ћете данас читати није Тешанова, него исте оне Слепице из Гргуревца која је Вуку спевала "Косовку девојку". Овде, дакле, видимо Марка из женског угла, онако како га замишља и "види" једна немоћна жена. Немоћна, кажем, јер је била принуђена да проси како би преживела. Размисли шта повезује ове две песме.
Твој задатак: Прочитај песму (Читанка, стр.169) и разговор о делу, истражи и проучи и реч пријатеља (стр.172). Запиши основне елементе анализе.
Наслов дела
Књижевни род:
Књижевна врста: епска народна песма старијих времена
Тема: Како је Марко помогао сиротој девојци и ослободио све младе људе плаћања свадбарине.
Ликови:
Стилске фигуре( са примерима):
Порука: "У добру је лако добар бити, на муци се познају јунаци."
Шта повезује ову песму са песмом "Косовка девојка" ( у две реченице).
Књижевни род:
Књижевна врста: епска народна песма старијих времена
Тема: Како је Марко помогао сиротој девојци и ослободио све младе људе плаћања свадбарине.
Ликови:
Стилске фигуре( са примерима):
Порука: "У добру је лако добар бити, на муци се познају јунаци."
Шта повезује ову песму са песмом "Косовка девојка" ( у две реченице).
Рок за израду задатка је субота 20.3. у 19:00
Нема коментара:
Постави коментар