Претражи овај блог

четвртак, 30. април 2020.

ОСМИ РАЗРЕД: Падежи

Данас сте на РТС-у 3 имали лекцију о ПАДЕЖИМА , а сада покушајте да самостално урадите ове задатке:

1.Одреди падеж , значење и функцију  подвучених речи:

Милица  је професор.

Милице,затвори прозор!

- Позајмио сам оловку од Милице.

- Возим Милицу  у школу.

- Разговарам са Милицом о ручку.

- Кренула сам према клупи.

- Седим на клупи.

- Утрчао сам у кућу и укључио компјутер.

- Шетали смо улицама.

-  На столу има  цвећасвећа и књига.

-Купио сам цвеће , свеће и књиге.

- Купи ми хлеб.

- Хоћу парче хлеба.

- Донеси ми хлеба.

- Данас сам са Лолом однела књиге  на таван.

2.Поред тачне тврдње стави Т ,а поред нетачне тврдње стави Н.

а) Сви падежи имају предлоге.
б) Именица у номинативу је увек у функцији субјекта.
в) Датив има значење намене и усмерености.
г) Уз акузатив се употребљавају предлози : у , на ,о , пред , за ,међу , кроз,уз.
д) Кад инструментал означава средство , употребљава се са предлогом.
ђ) Локатив се понекад употребљава са предлозима.
е) Именице у генитиву имају функцију објекта.

3.Именице из заграде стави у инструментал.Обрати пажњу на употребу предлога  С / СА .

- Прво је слику нацртао____________  (оловка), онда обојио _____________ (бојица).

-У школу сам дошао____________ (бицикл).

-Пловио сам ___________ (брод) ___________ (родитељ).

- Волим да се возим _________(мотор)____________ (тата).

  
4.Повежи називе падежа са реченицама у којима препознајеш именицу у одговарајућем падежу.

- Читав дан седи у библиотеци.
                                                                                                       ДАТИВ
- Кренуо је ка библиотеци.
                                                                                                       ЛОКАТИВ
- Живим у Раткову.

-Путујем према Раткову.

5. Повежи називе падежа са реченицама у којима препознајеш именицу у одговарајућем падежу.

- Перем прозор.
                                                                                                 АКУЗАТИВ
-Прозор је обасјан светлошћу.
                                                                                                 НОМОНАТИВ
- Пера носи сат на руци.

-Покварен му је сат.

Нема коментара:

Постави коментар