Сећате се да смо у млађим разредима учили шта је то вест, извештај и интервју. Рекли смо да су то фактографски (факти=чињенице) облици новинарског изражавања и да је важно да се о догађајима и људима пише истинито, јасно и објективно. Шта то значи објективно? То значи да су чињенице приказане прецизно, тачно, непристрасно, без улепшавања и непотребног хваљења, без коментарисања и исказивања критике.
Остали облици новинарског изражавања осим што подразумевају истинито и објективно приказивање чињеница, допуштају исказивање става аутора, анализу чињеница и друштвену критику. Зато се називају аналитичким новинарством.
Аналитички облици новинарског изражавања су: репортажа, коментар, осврт(приказ), друштвена хроника и чланак. А они који се граниче са књижевношћу су есеј и фељтон. Недавно смо читали и писали приказ филма и тада смо рекли шта он све треба да садржи. Осим основних информација о редитељу, глумцима, тематици, месту и времену радње, рекли смо да приказ треба да садржи и ваш аргументован став, то јест ваше мишљење о филму који сте гледали. Слично је и са репортажом, само су теме другачије.
Репортажа може говорити о местима, личностима, објектима, појавама и не мора бити актуелна, већ може говорити и о нечему што се збило месецима пре њеног објављивања. Тема репортаже може бити и занимљив догађај (утакмица, концерт, сајам), личност која се бави неким интересантним послом, занимљива појава... Пример репортаже видели сте у претходној лекцији, у видеу који приказује живот у једној афричкој земљи.
Репортажа извештава о стварном догађају:
– верно приказује најбитније појединости (новинар уочава детаље)
– занимљиво (новинар преноси сопствени утисак)
– информативно (садржи обавештења, податке, имена, одговара на
питања: КО, ШТА, ГДЕ, КАДА, ЗАШТО)
– аутор сугестивно, емотивно и субјективно изражава свој став о неком догађају, личности, појави.
У осмом разреду упознали смо и главне особине писаних стилова јавне комуникације: публицистички, научни и административни функционални стил. Запажајте одлике публицистичког( у репортажи) и књижевноуметничког стила( у путопису) и упоредите репортажу са раније обрађеним новинарским жанровима (вест, извештај, интервју и приказ).
Твој задатак: Прочитај лекцију из уџбеника (стр.228–229), па напиши репортажу.
Теме су:
Остали облици новинарског изражавања осим што подразумевају истинито и објективно приказивање чињеница, допуштају исказивање става аутора, анализу чињеница и друштвену критику. Зато се називају аналитичким новинарством.
Аналитички облици новинарског изражавања су: репортажа, коментар, осврт(приказ), друштвена хроника и чланак. А они који се граниче са књижевношћу су есеј и фељтон. Недавно смо читали и писали приказ филма и тада смо рекли шта он све треба да садржи. Осим основних информација о редитељу, глумцима, тематици, месту и времену радње, рекли смо да приказ треба да садржи и ваш аргументован став, то јест ваше мишљење о филму који сте гледали. Слично је и са репортажом, само су теме другачије.
Репортажа може говорити о местима, личностима, објектима, појавама и не мора бити актуелна, већ може говорити и о нечему што се збило месецима пре њеног објављивања. Тема репортаже може бити и занимљив догађај (утакмица, концерт, сајам), личност која се бави неким интересантним послом, занимљива појава... Пример репортаже видели сте у претходној лекцији, у видеу који приказује живот у једној афричкој земљи.
Репортажа извештава о стварном догађају:
– верно приказује најбитније појединости (новинар уочава детаље)
– занимљиво (новинар преноси сопствени утисак)
– информативно (садржи обавештења, податке, имена, одговара на
питања: КО, ШТА, ГДЕ, КАДА, ЗАШТО)
– аутор сугестивно, емотивно и субјективно изражава свој став о неком догађају, личности, појави.
У осмом разреду упознали смо и главне особине писаних стилова јавне комуникације: публицистички, научни и административни функционални стил. Запажајте одлике публицистичког( у репортажи) и књижевноуметничког стила( у путопису) и упоредите репортажу са раније обрађеним новинарским жанровима (вест, извештај, интервју и приказ).
Твој задатак: Прочитај лекцију из уџбеника (стр.228–229), па напиши репортажу.
Теме су:
Репортажа о ...
Путујем, запажам, бележим
Нема коментара:
Постави коментар