Данас сте на РТС-у 3 слушали предавање о народној епској песми "Женидба Душанова". Прочитајте је обавезно и посебно обратите пажњу на сличности ове песме са бајкама које смо читали. Док читаш текст песме, одговарај усмено на питања из РАЗГОВОРА О ДЕЛУ и следећа:
Зна ли цар ко је Милош Војиновић?
Шта их веже?
Зашто баш Милош иде у сватове а не неко од старије браће?
Ко је то одредио?
У свесци запиши: Наслов дела
Књижевни род: епика
Књижевна врста: епска народна песма старијих времена
Тема: Одлазак сватова по девојку Роксанду којом је желео да се ожени српски цар Душан.
Мотиви:прстеновање девојке, услови које тазбина поставља, превара, задаци које је веома тешко испунити, прерушавање јунака, неочекивана помоћ, одлазак сватова и последњи напад.
Ликови:( Набројте ликове, а затим самостално уочите и напишите Милошеве особине)
Стилске фигуре: ( Наведите примере за епитете и поређење)
Градација је стилска фигура којом се осећања, догађаји, мисли и песничке слике ређају поступно, по јачини. Од слабијих ка јачим и обрнуто. На пример:
– Јест слободно, млађано Бугарче!
– Јест слободно, моје драго д’јете!
– Јест слободно, мој рођени синко!
Порука: (Нађите у тексту стихове који би могли да буду главна идеја песме)
Зна ли цар ко је Милош Војиновић?
Шта их веже?
Зашто баш Милош иде у сватове а не неко од старије браће?
Ко је то одредио?
У свесци запиши: Наслов дела
Књижевни род: епика
Књижевна врста: епска народна песма старијих времена
Тема: Одлазак сватова по девојку Роксанду којом је желео да се ожени српски цар Душан.
Мотиви:прстеновање девојке, услови које тазбина поставља, превара, задаци које је веома тешко испунити, прерушавање јунака, неочекивана помоћ, одлазак сватова и последњи напад.
Ликови:( Набројте ликове, а затим самостално уочите и напишите Милошеве особине)
Стилске фигуре: ( Наведите примере за епитете и поређење)
Градација је стилска фигура којом се осећања, догађаји, мисли и песничке слике ређају поступно, по јачини. Од слабијих ка јачим и обрнуто. На пример:
– Јест слободно, млађано Бугарче!
– Јест слободно, моје драго д’јете!
– Јест слободно, мој рођени синко!
Порука: (Нађите у тексту стихове који би могли да буду главна идеја песме)
Нема коментара:
Постави коментар