Надам се да сте прочитали одломак из једночинке "Аналфабета" и разумели смисао Нушићевог текста. Данас ћемо се позабавити карактеризацијом ликова и порукама текста.
У овом драмском тексту упознали сте лик начелника једне области и његове необичне помоћнике. Вероватно сте се насмејали њиховом незнању и неукости.
Размислите зашто начелник проучава Светин речник. Представите како је осмишљен његов речник. Запазите речи које изазивају начелникове недоумице. Обратите пажњу на то како начелник тумачи непознате речи (популација, оптимизам, песимизам, анулирати). Шта може да се закључи о његовом образовању на основу тих објашњења? Сагледајте ликове начелника и чиновника са моралног становишта на основу њиховог објашњења речи анахронизам.
Објасните узроке његовог погрешног тумачења речи. Анализирајте на основу чега он закључује да реч аналфабета означава нешто опасно. Зашто је он посумњао да је школски надзорник аналфабета? Шта је начелник изнео као доказе да је школски надзорник сумњив? Зашто начелник жури да одговори министру? Анализирајте које су га особине довеле у незавидну ситуацију. Проучите дидаскалије које описују његово стање на крају драмске радње. Уочите како се он тада осећа.
Анализирајте лик школског надзорника на основу реченице коју изговара: „Моја партија је моја школа!” Сагледајте којим је животним вредностима он окренут. Објасните његову улогу у драми. Проучите разлике између начелникових и надзорникових побуда(разлог, мотив) и понашања. Шта је узрок неспоразума између ликова?
У свесци запишите резултате својих размишљања о ликовима.
А сад да видимо које поруке нам доноси овај текст: Начелник и његови чиновници без провере, доказа и суђења окривљују школског надзорника! Шта то говори о друштву у којем се одвија радња овог комада? Размислите којим се људским и друштвеним манама Нушић подсмева у овој драми. Због чега је људско незнање велика претња човеку и међуљудским односима? Како своје знање и вештине можемо искористити за своје и добро људи око нас?
Формулиши својим речима поруку текста, а затим прочитај КЊИЖЕВНИ ПОЈМОВНИК и укратко запиши најважније.
*Домаћи задатак за 4.мај: 201.стр. ИЗАБЕРИ ЗАДАТАК
У овом драмском тексту упознали сте лик начелника једне области и његове необичне помоћнике. Вероватно сте се насмејали њиховом незнању и неукости.
Размислите зашто начелник проучава Светин речник. Представите како је осмишљен његов речник. Запазите речи које изазивају начелникове недоумице. Обратите пажњу на то како начелник тумачи непознате речи (популација, оптимизам, песимизам, анулирати). Шта може да се закључи о његовом образовању на основу тих објашњења? Сагледајте ликове начелника и чиновника са моралног становишта на основу њиховог објашњења речи анахронизам.
Објасните узроке његовог погрешног тумачења речи. Анализирајте на основу чега он закључује да реч аналфабета означава нешто опасно. Зашто је он посумњао да је школски надзорник аналфабета? Шта је начелник изнео као доказе да је школски надзорник сумњив? Зашто начелник жури да одговори министру? Анализирајте које су га особине довеле у незавидну ситуацију. Проучите дидаскалије које описују његово стање на крају драмске радње. Уочите како се он тада осећа.
Анализирајте лик школског надзорника на основу реченице коју изговара: „Моја партија је моја школа!” Сагледајте којим је животним вредностима он окренут. Објасните његову улогу у драми. Проучите разлике између начелникових и надзорникових побуда(разлог, мотив) и понашања. Шта је узрок неспоразума између ликова?
У свесци запишите резултате својих размишљања о ликовима.
А сад да видимо које поруке нам доноси овај текст: Начелник и његови чиновници без провере, доказа и суђења окривљују школског надзорника! Шта то говори о друштву у којем се одвија радња овог комада? Размислите којим се људским и друштвеним манама Нушић подсмева у овој драми. Због чега је људско незнање велика претња човеку и међуљудским односима? Како своје знање и вештине можемо искористити за своје и добро људи око нас?
Формулиши својим речима поруку текста, а затим прочитај КЊИЖЕВНИ ПОЈМОВНИК и укратко запиши најважније.
*Домаћи задатак за 4.мај: 201.стр. ИЗАБЕРИ ЗАДАТАК
Нема коментара:
Постави коментар