БРАНИСЛАВ НУШИЋ рођен је у Београду (1864-1938) у трговачкој породици цинцарског порекла. Његово право име било је Алкибијад Нуша и један је од наших највећих комедиографа.
Најпознатије комедије су му Народни посланик, Сумњиво лице, Госпођа министарка...
Написао је и романе за децу Аутобиографија и Хајдуци. У петом разреду читали смо и одломак из његове једночинке Кирија.
*Прочитај одломке из једночинке Аналфабета из своје читанке и усмено одговори на захтеве из РАЗГОВОРА О ДЕЛУ и следећа питања:
У већини Нушићевих дела централне теме су власт и новац.
Ком свету припадају главни ликови једночинке Аналфабета:
а) свету новца (газде, трговци, шпекуланти) или
б) свету власти (жандари, срески капетани, начелници, министри, политичари)?
У којим ситуацијама су најјаче дошле до изражаја њихова неукост и неспособност?
Ко је централна личност овог одломка? Које карактерне црте показује?
Која је доминантна црта његовог карактера?
Чега/кога се плаши срески начелник?
У какве смешне ситуације упада из страха и незнања?
Какви су остали ликови у овом драмском делу? По чему су слични са среским начелником? Ком типу људи припадају?
Које појаве у друштву је Нушић извргао подсмеху и руглу?
То је учинио:
а) приказом комичних ситуација;
б) заменом тумачења стране речи;
в) и једним и другим?
Шта нам је Нушић овом комедијом поручио?
О дидаскалијама (ремаркама) учио/ла си у петом разреду. У овом одломку има их више. Одговори шта оне означавају:
а) број лица и чинова у једночинки;
б) упутства режисеру и глумцима;
в) опис гестова, гримаса, простора, покрета;
г) поруке дела.
У својој свесци запиши: Име писца
Наслов дела
О писцу:(прочитај А+ РЕЧ ПРИЈАТЕЉА, стр.201)
Књижевни род:
Књижевна врста:
Тема:
Ликове и поруке текста тумачићемо сутра.
Најпознатије комедије су му Народни посланик, Сумњиво лице, Госпођа министарка...
Написао је и романе за децу Аутобиографија и Хајдуци. У петом разреду читали смо и одломак из његове једночинке Кирија.
*Прочитај одломке из једночинке Аналфабета из своје читанке и усмено одговори на захтеве из РАЗГОВОРА О ДЕЛУ и следећа питања:
У већини Нушићевих дела централне теме су власт и новац.
Ком свету припадају главни ликови једночинке Аналфабета:
а) свету новца (газде, трговци, шпекуланти) или
б) свету власти (жандари, срески капетани, начелници, министри, политичари)?
У којим ситуацијама су најјаче дошле до изражаја њихова неукост и неспособност?
Ко је централна личност овог одломка? Које карактерне црте показује?
Која је доминантна црта његовог карактера?
Чега/кога се плаши срески начелник?
У какве смешне ситуације упада из страха и незнања?
Какви су остали ликови у овом драмском делу? По чему су слични са среским начелником? Ком типу људи припадају?
Које појаве у друштву је Нушић извргао подсмеху и руглу?
То је учинио:
а) приказом комичних ситуација;
б) заменом тумачења стране речи;
в) и једним и другим?
Шта нам је Нушић овом комедијом поручио?
О дидаскалијама (ремаркама) учио/ла си у петом разреду. У овом одломку има их више. Одговори шта оне означавају:
а) број лица и чинова у једночинки;
б) упутства режисеру и глумцима;
в) опис гестова, гримаса, простора, покрета;
г) поруке дела.
У својој свесци запиши: Име писца
Наслов дела
О писцу:(прочитај А+ РЕЧ ПРИЈАТЕЉА, стр.201)
Књижевни род:
Књижевна врста:
Тема:
Ликове и поруке текста тумачићемо сутра.
Нема коментара:
Постави коментар