Подвуци апозицију у реченицама:
Они ученици који имају радну свеску, нека ураде задатке о реченичним члановима.
Ко нема радну свеску, треба да уради следеће задатке:
- Нови Сад, главни град Војводине, следеће године ће бити Европска престоница културе.
- Срео сам у Тителу Горана Драшковића, свог разредног старешину.
- Читао сам књигу "Робинсон Крусо", роман Данијела Дефоа.
- Не волим да једем црне рибизле, воће опорог укуса, мада су јако здраве.
Они ученици који имају радну свеску, нека ураде задатке о реченичним члановима.
Ко нема радну свеску, треба да уради следеће задатке:
1. Заокружи слова испред реченица у којима постоји атрибут.
а) Шарена оловка је у перници. б) Оловка је шарена.
в) Млеко је врело. г) Врело млеко се просуло.
д) Несташни дечак је дошао. ђ) Дечак је несташан.
2. Заокружи слова испред реченица у којима постоји објекат.
а) Марко пише оловком. б) Марко пише.
в) Мама кува. г) Мама кува ручак.
д) Тата вози. ђ) Тата вози аутобус.
3. Подвуци објекат у следећим реченицама:
а) Бака меси крофне. б) Павле склапа лего коцке.
в) Каћа је написала диван састав. г) Учитељица прегледа задатке.
д) Марија учи физику. ђ) Саша вози нови бицикл.
4. У следећим реченицама подвуци субјекaт:
а) Свиће дан. б) Освануо је сучан дан.
в) Крушке су сазреле. г) Мама кува ручак.
5. У следећим реченицама подвуци предикат:
а) Свиће дан. б) Освануо је сучан дан.
в) Петар се игра. г) Корона је опасан вирус.
6. У следећим реченицама подвуци атрибуте:
а) Бака меси укусне крофне. б) Павле склапа занимљиву играчку.
в) Дуња је написала песму о пролећу. г) Звони зидни сат.
д) Не волим воће из продавнице. ђ) Бора вози нови бицикл.
7. У реченици одреди функцију (службу) речи: Сваке зиме моја бака је вредно плела вунене чарапе у селу.
- субјекат: ____________________ предикат: ___________________
- објекат: ____________________ атрибут: ____________________
- прилошке одредбе за:
- време: _______________ место: _______________ начин: ________________
Нема коментара:
Постави коментар