Претражи овај блог

субота, 23. мај 2020.

ШЕСТИ РАЗРЕД: . Понављање и вежбање: Заменице

1. Подвуци у следећим тексту заменице и одреди јесу ли личне или неличне и како гласе у номинативу. На пример: ЊЕГА - лична, ОН;                                                                                                                               МЕНЕ - лична, ЈА

ПУСТИО БИХ ЈА ЊЕГА, АЛИ НЕЋЕ ОН МЕНЕ
                                              -шаљива народна приповетка-
Некакав Турчин сврне с пута у поток да се напије воде, па га ухвати хајдук, а он онда, дозвавши свога друга који је био остао на путу, каже му:
–  Ходи, ухватио сам хајдука!
Друг му одговори:
–  Кад си га ухватио, а ти га поведи амо.
Онда му он каже:
–  Али неће да иде.
Кад му друг на то рече: –   Ако неће да иде, а ти гапусти, –   а он му одговори:
–  Пустио бих ја њега, али неће он мене!   
 

2.Прецртај заменицу која не припада низу: њихов, њен, наш, његов, твој, теби, ваш, мој

Објасни због чега прецртана заменица не припада низу.

3.Напиши на линији одговарајућу присвојну заменицу:

„Ана, немам твој нови број телефона“. Ана је другарици без речи дала ___________ нови број телефона.

Ово је веома леп цртеж. Да ли си га заиста нацртао _______________ руком?

Моје родитеље су довезли кумови. Дакле, моји родитељи су ишли _______________ колима.

4. Подвуци придевске заменице и  одреди им врсту.

- Госпођо, тај аутобус не иде у центар.

Никад нисам видео оволику зграду.

Оваквим авионом смо и ми путовали.

 5.Прецртај уљеза у низу:

неки, нечији, никакакв, некакав

По чему се прецртана реч разликује од осталих?

6. Подвуци ПРИДЕВСКУ УПИТНО-ОДНОСНУ ЗАМЕНИЦУ:

Од свих слабих, најјачи је онај који не заборавља своју слабост.

Нема коментара:

Постави коментар