Сигурна сам да сте радо посматрали и радовали се када се на небу, после кише, укаже дуга. Можда сте је и цртали и размишљали откуд она и како се створила на небу.
Деца и писци, а каткад и научници, посматрају свет на другачији начин и постављају бројна питања, јер свако питање почетак је одгонетке...Начин на који је књижевница Гроздана Олујић одгонетнула питања о настанку дуге имало је као резултат управо бајку која је пред нама. Ево на који начин ћемо анализирати бајку:
Записујемо у свесци: Име писца
Наслов бајке
Књижевни род:
Књижевна врста:
О писцу:
Тема:
Мотиви:
Ликови:
Стилске фигуре
Епитети: прозрачна, светла, задивљени, блистава,мала,велика небеска...
Поређења: "дани су се крунили као зрневље кукуруза", "као ватрене змије скакле су муње по небу"
Персонификација: Мајка свих река се осмехује, говори, уздише, милује Малу Реку по образу, брине се, наређује осталим рекама и потоцима да стражаре и да је траже, подиже главу; Мала Река прича, одмахује главом, шапуће, тугује, бежи на небо.
Метафора: Небеска Река је заправо дуга. Могли бисмо рећи:
Небеска Река је као дуга на небу и онда би то било поређење, зар не? Метафора нема оно КАО. Зато кажемо да је метафора скраћено поређење.
Порука: Нисмо сви исти и они изузетни имају права да остваре своје снове, ма колико они били другима чудни и немогући.
Напиши састав на једну од понуђених тема: прва тема је у оквиру мале школе писања (стр.108. у Читанци) Река понорница; друга тема је: Моја бајка.
Задатак уради до четвртка у 14:00, сликај и пошаљи преко Вибера.
Нема коментара:
Постави коментар