Претражи овај блог

уторак, 15. децембар 2020.

Пети разред: "Небеска Река", Гроздана Олујић

 



     Сигурна сам да сте радо посматрали и радовали се када се на небу, после кише, укаже дуга. Можда сте је и цртали и размишљали откуд она и како се створила на небу. 
     Деца и писци, а каткад и научници, посматрају свет на другачији начин и постављају бројна питања, јер свако питање почетак је одгонетке...Начин на који је књижевница Гроздана Олујић одгонетнула  питања о настанку дуге имало је као резултат управо бајку која је пред нама. Ево на који начин ћемо анализирати бајку:
Записујемо у свесци:                          Име писца
Наслов бајке
Књижевни род:
Књижевна врста:
О писцу:
Тема:
Мотиви:
Ликови:
Стилске фигуре
Епитети: прозрачна, светла, задивљени, блистава,мала,велика небеска...
Поређења: "дани су се крунили као зрневље кукуруза", "као ватрене змије скакле су муње по небу"
Персонификација: Мајка свих река се осмехује, говори, уздише, милује Малу Реку по образу, брине се, наређује осталим рекама и потоцима да стражаре и да је траже, подиже главу; Мала Река прича, одмахује главом, шапуће, тугује, бежи на небо.
Метафора: Небеска Река је заправо дуга. Могли бисмо рећи:
 Небеска Река је као дуга на небу и онда би то било поређење, зар не?       Метафора нема оно КАО. Зато кажемо да је метафора скраћено поређење.
Порука: Нисмо сви исти и они изузетни имају права да остваре своје снове, ма колико они били другима чудни и немогући.

Напиши састав на једну од понуђених тема: прва тема је у оквиру мале школе писања (стр.108. у Читанци) Река понорница; друга тема је: Моја бајка. 
Задатак уради до четвртка у 14:00, сликај и пошаљи преко Вибера.


Нема коментара:

Постави коментар