Претражи овај блог

четвртак, 19. март 2020.

ПЕТИ РАЗРЕД:Презент помоћних глагола



У српском језику постоје три помоћна глагола: ЈЕСАМ, БИТИ и ХТЕТИ.

Запажаш сигурно да нису сви у истом глаголском облику.
 Два су у  И_Ф_Н_Т_В_,  а један у  ПР_З_Н_У. Надам се да ти је било лако да откријеш скривене глаголске облике. Сада треба да промениш по лицима помоћни глагол ЈЕСАМ:

У ЈЕДНИНИ                                              и         У МНОЖИНИ
1. лице     ја јесам/ сам_________                      1. лице_______________________
2. лице     ти јеси/ си___________                      2. лице__ви јесте/сте__________
3. лице_______________________                      3. лице__они јесу/су___________

Пробај да изговориш што брже, као брзалицу: САМ,СИ,ЈЕ;СМО,СТЕ,СУ. 
То су краћи, ненаглашени облици помоћног глагола ЈЕСАМ. Они нам  служе за грађење прошлог времена о ком ћемо говорити у наредној лекцији.

А сад покушај да овај глагол мењаш по лицима, али у одричном облику:
У ЈЕДНИНИ                                              и         У МНОЖИНИ
1. лице___ја _______________                      1. лице___ми нисмо____________
2. лице___ти ниси__________                      2. лице_______________________
3. лице___он није__________                       3. лице________________________

Ево како гласи презент помоћног глагола БИТИ:
1.ја будем                   1.ми  будемо
2. ти будеш                  2.ви  будете

3.он  буде                     3. они буду
И помоћног глагола ХТЕТИ:
1.ја ХОЋУ/ЋУ                   1.ми  ХОЋЕМО/ЋЕМО
2. ти ХОЋЕШ/ЋЕШ           2.ви  ХОЋЕТЕ/ЋЕТЕ


3.он  ХОЋЕ/ЋЕ                 3. они ХОЋЕ/ЋЕ
А сад брзалица: ЋУ,ЋЕШ,ЋЕ; ЋЕМО,ЋЕТЕ,ЋЕ.
Више користите одричне облике овог глагола па вам њих нећу писати. Напишите сами!

Нема коментара:

Постави коментар