Претражи овај блог

четвртак, 11. јун 2020.

ПЕТИ РАЗРЕД:Лектира за 6. разред

Драги петаци, ова школска година завршава се ускоро и жао ми је што смо много штошта пропустили због околности које су нас све задесиле. Желим вам свима леп и безбрижан распуст, здравље и добар и присан однос са родитељима и целом породицом. Породица је најважнија и зато искористите своје слободно време да са својом породицом радите нешто корисно, да научите од старијих нешто што ће вам у будућности требати и увећате свој породични буџет. Имаћете сигурно и довољно времена за игру, дружење и маштање. Ако неко има у кући неку књигу из лектире за 6. разред, може, кад је лоше време да је прочита и у свој дневник читања да забележи (најкраће)њен садржај и тиме олакша себи савладавање будућег градива. 


Како се води дневник читања

Свеску коју ћеш користити као дневник читања можеш прво да  украсиш, а дело које читаш можеш да илуструјеш, али то није обавезно.
Обавезни су подаци о прочитаној књизи: назив дела, име писца( и нешто важно о њему), књижевни род, књижевна врста, теме, главни ликови, споредни ликови.
Ако имаш задатак да о књизи пишеш састав или говориш, запиши и друге важне податке.
Пример: роман "Том Сојер" Марка Твена
Лик Тома Сојера: храбар, стр. 176, 178; несташан, стр. 52; племенит, стр. 178;  досетљив, стр. 265; праведан, стр. 203; ветропир, стр. 17…
Хумор: стр. 52–53 (4. пасус); стр. 73–75, стр. 82…
Узбудљива места: разговор на гробљу, стр. 86; на суђењу, стр. 203…; леп опис: стр. 17…
Онда препиши лепе мисли.
Пример: Мали принц, А. Егзиперија:  Човек познаје само оне ствари које припитоми… Ако хоћеш пријатеља – припитоми ме.
Лепе мисли из књига су бисери који ће ти осветљавати пут.
Затим препиши лепе и занимљиве речи које вреди памтити и користити их и у говору и у писању.

Лектире за 6. разред

1. Бранко Ћопић "Орлови рано лете"
2. Анђела Нанети "Мој дека је био трешња"
3. Бранислав Нушић "Аутобиографија"
4. Ференц Молнар "Дечаци Павлове улице"
5. Џек Лондон "Глас дивљине" 
или "Кроз пустињу и прашуму" Х.Сјенкијевича

Нема коментара:

Постави коментар